SuperBrands

Spre sfârşitul anului toată lumea trage linie şi adună, scade, ajunge la o concluzie. În ceea ce priveşte evenimentele de peste an, acest lucru se concretizează în presă prin diverse topuri: cele mai bine plătite vedete ale anului, cele mai dificile momente din 2008, cele mai dure scandaluri, cele mai şocante despărţiri etc.


Eu am găsit un top al brandurilor care au avut ceva de spus pe piaţa din România în 2008. Nu cred că va fi cineva surprins în momentul în care voi spune că topul a fost dominat de branduri străine. Criteriile pe baza cărora s-a efectuat topul sunt: cea mai buna reputatie, calitate si incredere.


Iată care sunt firmele care ocupă prima poziţie,în funcţie de criteriul ales: pe criteriul reputaţie şi prestigiu - Coca Cola HBC Romania, calitate - Mercedez Benz Romania, încredere - Marriott Grand Hotel, diferenţiere pe piaţă - Orange Romania.


Următoarele brand-uri sun cele care excelează în cultura de branding: Orange Romania, Vodafone, Coca Cola HBC, Petrom, Nokia, Microsoft, ING Bank, Procter&Gamble, BRD.


Ca să ne convingem că topul este făcut corect, ni se dau şi caracteristicile unui Superbrand:

  1. companie cu performanţe foarte bune în domeniul în care activează
  2. companie cu produse şi servicii de foarte bună calitate
  3. companie cu o reputaţie excelentă
  4. companie de încredere
  5. companie solidă şi stabilă din punct de vedere financiar
  6. companie foarte cunoscută
poză şi top preluate de aici

0 comentarii:

Copyright © 2008 - Ce ar fi daca... - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template