Problema publicitatii

Da, in domeniul publicitatii exista o problema. Surprinzator, nu este vorba de lipsa de imaginatie ci de lipsa banilor.Desi ne ridicam la standarde internationale din punct de vedere calitativ, problema este volumul de productie si penetrarea publicitati pe piata, care sunt inca mici, motivul principal fiind banii.
"Am vazut reclame, de exemplu cele la parfumul Axe, despre care, daca nu as fi stiut ca sunt realizate in Romania, as fi putut spune la fel de usor ca sunt productie germana, americana sau franceza. Problema cu care se confrunta Romania nu este lipsa de idei sau neadaptarea la cererea de pe piata, ci investitiile mici facute de advertiseri", a spus Vermeulen,director of digital innovation Ogilvy Group Central & Eastern Europe, pentru DailyBusiness.

In ceea ce priveste online media, succesul contra nu in cumpararea ci in crearea audientei.
"Rata de click pe un baner publicitar este in prezent in medie de 0,4%. Din unele studii internationale a rezultat ca in cazul publicitatii TV, daca ar putea, circa 70% din audienta ar da 'fast-forward' peste publicitate. Nu multumesc pe nimeni aceste procente, asa ca pentru a atrage audienta, este nevoie de crearea unor reclame atractive, interactive, care sa fie transmise pe Internet, de la utilizator la utilizator, sa fie placute, sa se comenteze pe marginea lor", este de parere Vermeulen.
Cele mai bune modalitati de promovare a unei reclame ar fi, in momentul de fata urmatoarele:

  • prin intermediul site-urilor de socializare,
  • prin instant messaging
  • YouTube.
Se pare ca rampe foarte bune de lansare sunt toate site-urile intens vizitate de persoane din toate categoriile de varsta,nivel social( gen Hi5 ).

Statistici:

  • 31% dintre tinerii intre 16 si 24 de ani din Europa au stat mai mult timp online decat au privit la televizor in 2007
  • 28% au preferat televizorul
  • 87% dintre internauti cauta informatii pe Internet
  • 81% acceseaza Internetul pentru serviciile de e-mail
  • 42% dintre internauti folosesc retelele sociale
  • 37% folosesc mesageria instant

Totusi, TV-ul este in top : europenilor de peste 16 ani, 30% dintre acestia aleg sa urmeasca programele TV, in timp ce doar 23% folosesc Internetul.

Articol preluat de pe Daily Business

0 comentarii:

Copyright © 2008 - Ce ar fi daca... - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template