Evian- Live young!

Aseară mi-am cumpărat cea mai frumoasă pereche de ghetuţe şi, evident, deşi este destul de cald afară, nu am rezistat tentaţiei şi le-am încălţat. Aprecierile de la colegele de birou nu s-au lăsat mult aşteptate, ceea ce m-a făcut să mă simt foarte bine. Starea de spirit şi poza pe care am primit-o pe mail m-a inspirat pentru următorul articol din categoria "Making Of". Dacă ieri am prezentat istoria IKEA, un brand accesibil majorităţii, astăzi trecem de partea celor privilegiaţi şi cercetăm puţin istoria apei minerale exclusiviste EVIAN.



Evian este un brand francez de apă minerală care îşi are sursele lângă Évian-les-Bains, partea sudică a lacului Geneva.

Astăzi Evian este deţinut de Danone Group, o multinaţională franceză. Lansată în SUA în 1978,Evian a aterizat direct pe mesele celor mai selecte restaurante, lounge-uri şi hoteluri din New York şi evident, la Hollywood. Pe lângă apa minerală, grupul Danone foloseşte brandul şi pentru promovarea unor produse de îngrijire a tenului. Mai mult, au deschis o staţiune, în Franţa, care poartă acelaşi nume.

Cum a început totul? Cu o plimbare, pe care Marchizul de Lessert a făcut-o în vecinătatea izvorului Sf. Ecaterina( Saint Cathrine). Marchizul avea probleme grave de sănătate şi după ce a băut apă regulat de la acest izvor, a susţinut cu tărie faptul că sănătatea i s-a îmbunătăţit. Astfel, medicii au început să prescrie, drept medicament, apa din izvorul miraculos. Proprietarul pământului de unde izvora apa a profitat de aceasta întâmplare şi s-a decis să o comercializeze.
În 1826 Ducele de Savoz şi-a dat permisiunea ca apa din izvor să fie îmbuteliat şi astfel, în 1829 a fost înfiinţată prima com panie de apă minerală, Société des Eaux Minérales
1908: Apa Evian a început să fie comercializată în recipiente de sticlă confecţionate la fabrica de sticlă Souchon-Neuvesel
1969: A fost lansată prima sticlă de plastic.
1970: Grupul BSN,numit astăzi Danone Group,a preluat controlul total al brandului Evian.
1995: Evian a optat pentru sticle de plastic care se pot strânge uşor.
2001: S-a lansat gama cosmetică Evian.

Apa Evian are un target bine definit şi masa de oameni o percepe ca atare: un produs accesibil doar celebrităţilor, persoanelor înstărite. Acest lucru este întărit în fiecare an, înainte de sărbătorile de iarnă când Danone Group alege un designer pentru a crea o nouă imagine pentru sticla de apă, imagine care apare în ediţie limitată.
Mai jos sunt câteva dintre modelele apărute de-a lungul anilor. Pentru 2008 designer-ul ales a fost Jean Paul Gaultier.
Personal, mi-au plăcut mai mult cele de anul trecut... captau mai bine spiritul sărbătorilor. Oricum,îmi menţin părerea despre astfel de produse, sau mă rog, pentru majoritatea din categoria exclusive. Sunt făcute doar pentru a lua banii fiţoşilor...Preţurile exagerat de mari de multe ori nu se justifică, deoarece calitatea nu este extraordinară. La fel şi cu această apă de 10 lei sticla de 0,33...acelaşi gust...poteleşte setea însă alimentează şi fiţele :)

1 comentarii:

Clujanul spunea...

interesant articol nta 10

Copyright © 2008 - Ce ar fi daca... - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template