Lămpi, pat, rame şi altele

Ce urmează după zugrăvit şi curaţeniei? Evident, aranjat lucrurile prin casă. Şi ca să îţi vină inspiraţia, mai citeşti şi câteva reviste de specialitate. Exclamaţiile nu au încetat să apară:
- Oau...păi şi noi avem comodă aşa...
- Iubituuuu, ia uite, ăştia din apartamentul şic din Roma au pat ca al nostru!
- Băi nene ce dulap, exact ce ne trebuie pentru dressing...unde l-am mai văzut?

Răspunsul: IKEA
Dacă tot am dat peste ea de atâtea ori şi dacă, ce-i drept, majoritatea lucrurilor pentru casă le-am luat în ultima perioadă de acolo, am zis să fac şi puţină investigaţie: cum a ajuns să fie un brand atât de puternic? Numai preţurile accesibile majorităţii au făcut-o atât de puternică? Care a fost obiectul de mobilier produs prima oară?
Păi să le luăm pe rând.
Fondatorul IKEA se numeşte Ingvar Kamprad. A dat dovadă de spirit antreprenorial încă de tânăr, când a început să aducă chibrite în cantităţi mari de la Stockholm, pe care să le vânda ulterior vecinilor. În timp, afacerea s-a dezvoltat. Numele a fost ales uşor: IK+ iniţialele fondatorului, E de la numele oraşului părinţilor lui şi A de la satul în care a copilărit. În 1943 totul era pregătit.
Prima linie de produse nu conţinea mobilă ci produse foarte variate, de la stilouri pana la bijuterii. Pentru a-şi vinde produsele Ingvar a venit cu o soluţie inedită oentru vremea respectivă: un catalog de produse pe care le puteai comanda prin poştă. Soluţia transportului s-a rezolvat foarte repede şi simplu: camionul care transporta lapte livra şi produsele comandate.
Căutând în permanenţă metode noi pentru a se dezvolta, s-a gândit la noi produse pe care ar putea să le vândă: mobila fabricata in atelierele locale. Nu este nevoie să mai menţionez că ideea a avut succes astfel că in 1951 a fost publicat primul catalog de mobilier, care acum este tipărit în milioane de exemplare. Una dintre diferenţele notabile dintre atunci şi acum este faptul că la început, mobilierul nu era design propriu.
De unde ideea de a lăsa clientul să monteze mobilierul? Pură întâmplare: pentru ca un angajat să poată transporta mai bine o masă a dezansamblat-o. Banal, dar acest lucru a constituit baza filosofiei de corporaţie.
Încet, încet IKEA a căpătat dimensiuni considerabile ca apoi să înceapă "cotropirea": Oslo, Norvegia (1963), primul magazin deschis in Stockholm, Suedia (1965) – „Kungens Kurva” – inca cel mai mare magazin IKEA din lume, primul magazin in Copenhaga, Danemarca (1969).
În timp, pe lângă portofoliul de produse, s-a schimbat şi imaginea firmei. Dacă unele magazine vechi mai păstrează culorile iniţiale, roşu şi alb, majoritatea sunt acum albastru şi alb, pentru a induce şi perpetua spiritul Suedez.
Brandul a primit şi aprecieri dar şi critici.

IKEA în cuvintele lor: IKEA se considera un pionier al abordarilor specifice culturii de masa.
THEN
























NOW





sursa:IqAds

0 comentarii:

Copyright © 2008 - Ce ar fi daca... - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template